آتش گرفتن خانه با سس چیلی در کشور روسیه

با این سس تند خانگی آسان ممکن است دیگر مجبور نشوید سس تند بخرید، خب، احتمالاً این درست نیست، اما شما از لذیذترین سس تند لذت خواهید برد، و طعمی که به دلیل اینکه خودتان آن را درست کرده اید، حتی بهتر است.

سس تند خانگی یک پروژه سرگرم کننده و خوشمزه است که وقتی فلفل تند فراوان دارید می توانید با آن مقابله کنید، می توانید از انواع فلفل های تند برای تهیه سس چیلی خود استفاده کنید و ترکیب فلفل ها و چاشنی هایی که می توانید استفاده کنید بی پایان است.

فرض اصلی این است که فلفل تند را قبل از مخلوط کردن آنها در سس، به آرامی تخمیر کنید، مانند کلم ترش و مانند آن، سپس آنها را با سرکه مخلوط کنید.

بیشتر سس های چیلی چاشنی های دیگری مانند سیر، پیاز و گاهی اوقات حاوی ادویه هایی مانند زیره، گشنیز یا حتی دانه خردل هستند.

اما چه می‌خواهید یک حرارت تمیز که طعم میوه‌ای فلفل‌ها به آن وارد می‌شود یا یک سس تند چاشنی‌شده خوب، این دستور غذا برای شروع و درست کردن خودتان مکان عالی است.

می توانید سس تند را از فلفل سبز یا فلفل قرمز/نارنجی رسیده درست کنید، تفاوت اصلی در رنگ سس، سطح حرارت، شیرینی و طعم خود فلفل خواهد بود.

من عاشق تهیه سس تند از فلفل دلمه ای و انواعی که از بازار کشاورزان محلی خود می خرم، تهیه می کنم اما من آنها را با فلفل تند از خواربارفروشی هم درست کرده ام و اینطور هم عالی می شود.

فلفل های مختلف دارای محتوای آب متفاوتی هستند، برخی از آنها گوشتی تر هستند و حاوی آب بیشتری هستند، در حالی که برخی پوست نازک تری دارند، برخی از فلفل ها حاوی دانه های بیشتری هستند و برخی دیگر توخالی تر هستند.

به همین دلیل سس چیلی شما ممکن است غلیظ تر یا رقیق تر شود و اگر خیلی غلیظ است می توانید آب یا سرکه را اضافه کنید تا رقیق شود.

گاهی اوقات دلم می‌خواهد برای یک سس تند رقیق‌تر و آبکی‌تر، تفاله را صاف کنم، و گاهی اوقات دلمه را برای یک سس تند غلیظ‌تر (که می‌توان آن را به غلظت قابل ریختن رقیق کرد) رها کرد.

اساسا، شما می توانید از این روش برای تهیه سس چیلی با هر فلفل تند استفاده کنید، اما با خیال راحت آن را مطابق با ترجیحات خود تنظیم کنید.