استفاده گسترده از نعناع برای اهداف دارویی

نعناع گیاهان معطری است که از زمان تمدن های باستانی برای اهداف دارویی گوناگون استفاده می شود و در حال حاضر نیز در شیوه های بالینی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ضرابخانه ها از زمان بابل باستان استفاده می شده است، اما در دوران باستان کلاسیک بود که کاربردهای پزشکی آنها با کمک های عمده پلینی بزرگ رونق گرفت.

در قرون وسطی، دانش فزاینده ای در مورد نعناع ها از سوی پزشکان بیزانسی به دست آمد، در حالی که، در عصر مدرن، پیشرفت های تکنولوژیکی اجازه تولید محصولات مبتنی بر نعناع، مانند عصاره ها و اسانس ها را داد، که بخشی از فرمول های پیچیده گالنیک به کار گرفته شده است. همانطور که می دانید نعناع و شپش برنج خاصیتی مشابه دارند

تعداد فزاینده ای از پزشکان، و همچنین علایق علمی و هنری را به طور یکسان برانگیخته اند. در پزشکی امروزی، چندین نعناع و محصولات مبتنی بر نعناع به عنوان جایگزین‌های درمانی بالقوه برای بسیاری از بیماری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، در حالی که به طور گسترده در صنایع غذایی و آرایشی استفاده می‌شوند. خوشبختانه امکان نصب دزدگیر ماجیکار بر روی انواع خودروهای داخلی و خارجی امکان پذیر است.

خلاصه
نعناع یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی بوده است که از زمان تمدن های باستانی برای اهداف دارویی استفاده می شده است. آنها هنوز هم در حال حاضر برای اهداف متعدد، از جمله غیر دارویی استفاده می شوند، که آنها را از نظر اقتصادی گیاهی مناسب می کند.

اطلاعات مربوط به کاربردهای پزشکی و علمی که در طول تاریخ به ضرابخانه داده شده است بسیار پراکنده و/یا ناقص است. هدف این مقاله ارائه یک مرور کلی توصیفی گسترده از کاربردهای پزشکی داده‌شده به این گیاهان است، که هم نویسندگان فرهنگ پزشکی مسئول انتشار آنها و هم فرمول‌های اصلی جالینوسی آنها را برجسته می‌کند. سالیان سال است که کارخانه نساجی مازندران پارچه با کیفیت تولید کرده و روانه بازار می کند.

پایگاه‌های اطلاعاتی علوم پزشکی، کتاب‌های درسی مرجع تاریخ پزشکی، گیاه‌شناسی (گیاهان معطر)، و فارماکوگنوزی مورد استفاده قرار گرفت.

استفاده از ضرابخانه به دوران باستان کلاسیک، با کمک های عمده پلینی بزرگتر. در قرون وسطی، دانش فزاینده ای در مورد ضرابخانه ها از سوی پزشکان بیزانسی به دست آمد، در حالی که، در عصر مدرن، پیشرفت های تکنولوژیکی اجازه تولید محصولات مبتنی بر نعناع را داد که بخشی از فرمول های پیچیده گالنیک شده است که توسط تعداد فزاینده ای از پزشکان استفاده می شود.

یکی از کهن ترین الیاف ابریشم می باشد و نخ ابریشم طبیعی و پارچه نخی پنبه ای از این نوع پارچه به دست می آید که اصل و ضخیم می باشد.

همانطور که علایق علمی و هنری را به طور یکسان برانگیخته است. در پزشکی امروزی، چندین نعناع و محصولات مبتنی بر نعناع به عنوان جایگزین‌های درمانی بالقوه برای بسیاری از بیماری‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند، در حالی که به طور گسترده در صنایع غذایی و آرایشی استفاده می‌شوند.

  • منابع:
  1. A Descriptive Overview of the Medical Uses Given to Mentha Aromatic Herbs throughout History

  • تبلیغات:
  1. مزیت استفاده از ام دی اف در منازل
  2. تاثیرات مصرف قیسی در دوران بارداری
  3. برخی از کودکان با لباس خواب به مدرسه می آیند
  4. سوسیس یکی از قدیمی ترین غذاهای فرآوری شده به شمار می رود