شاخص مصرف سوسیس و کالباس در اروپا

بسیاری از گوشت های مختلف – و بسیاری از قسمت های مختلف حیوان، از ماهیچه گرفته تا جگر و خون – را می توان در سوسیس گنجانید. اروپایی ها در دوره رنسانس از گوشت الاغ و اسب سوسیس درست می کردند.

به‌ جرات می ‌توان گفت یکی از خوشمزه‌ ترین خوراکیهایی که می‌ توان آن را در تهیه انواع غذا به کاربرد سوسیس پنیری سوخاری می ‌باشد.

گوشت بره در مناطق مسلمان نشین مورد استفاده قرار می گرفت و آشپزهای یهودی در فرانسه سوسیس ها را از گوشت غاز تهیه می کردند و باقیمانده های دور ریخته شده پس از تولید فوی گراس را به غذای خوشمزه دیگری تبدیل می کردند.

کالباس قارچ و مرغ، یکی از خوش طعم ترین و پر طرفدار ترین نمونه های کالباس است.

ماهی و غذاهای دریایی در بسیاری از نقاط جهان استفاده می شود – و اولین باری که من سعی کردم یک سوجوک، یا سوسیس سفت و تند معمولی خاورمیانه و بالکان بخرم، در فروشگاه محلی ترکیه ای خود به اشتباه یک نوع شیرینی تهیه کردم.

سوسیس ها به شدت منطقه ای هستند – مترجم یکی از تاریخچه غذاهای ایتالیایی از ناتوانی او در ارائه بیش از 60 کلمه مختلف ایتالیایی که برای توصیف سوسیس های گوشت خوک و گاو به تنهایی وجود دارد به انگلیسی ابراز تاسف کرد.

آب و هوای گرم و خشک، تهیه انواع سوسیس خشک شده در هوا را تشویق می کند، در حالی که آب و هوای مرطوب بریتانیا برای سوسیس تازه و پخته شده مساعدتر است.

کالباس قارچ هلندی یکی دیگر از کالباس های پر طرفدار در میان مردم می باشد که از کیفیت بسیار بالا و قیمت بسیار مناسبی برخوردار است.

ادویه‌ها معمولاً مجموعه‌های طعم بزرگ‌تر غذاهای محلی را منعکس می‌کنند: قارچ در مجارستان، فلفل در استان Szechuan، هاریسا در osben تونس، این تغییرات منجر به تولید طیف گسترده ای از سوسیس های محلی شده است که با وجود موفقیت جهانی سوسیس های صنعتی مانند هات داگ، همچنان تولید می شوند.

شما نمی توانید Thüringer Rotwurst را در خانه درست کنید، زیرا این تنوع به عنوان یک “نام کنترل منشاء” توسط اتحادیه اروپا محافظت می شود.

سوسیس شکاری یکی از اولویت سبد خرید بسیاری از خانواده ها است و باید گفت که تغذیه سالم مهم ترین عامل سلامت بدن است که باید به‌ آن توجه کافی شود.

ممکن است سوسیس‌ها را به‌عنوان یک غذای پلبی در نظر بگیریم که ابتدا توسط دهقانان و سپس توسط طبقه کارگر خورده می‌شود، اما بسیاری از نمادین‌ترین سوسیس‌های اروپا احتمالاً برای خوشایند کام ثروتمندان ابداع شده‌اند.

در قرن شانزدهم، سالامی، سوسیس خوک کاپیکلی و سایر گوشت‌های نگه‌داشته‌شده، تجملاتی بود که ساکنان شهر از آن لذت می‌بردند و درآمد کمی نیز برای کشاورزان فراهم می‌کرد.

 

  • منابع:
    1. How sausages conquered the globe
  • تبلیغات:
      1. گریه های جنجالی ارشمیدس در هنگام کسب موفقیتش
      2. قابلمه ای که با آن می توانید سفر در زمان را تجربه کنید
      3. دستکش هایی که می تواند از عرق دست جلو گیری کند
      4. راز قفل غول پیکر چیست؟