شکلات سکه ای سوربن کاله یکی از پرفروش ترین ها در جزیره ای دور افتاده

برخی از باکیفیت ترین شکلات سکه ای سوربن کاله موجود فقط حاوی این سه ماده هستند و همین ترکیب است که باعث می شود “شکلات” چنین حس طعمی داشته باشد.

خالص ترین شکلات شیری فقط یک ماده اضافی دارد: شیرخشک.

بیشتر چیزی که ما به عنوان “شکلات” در نظر می گیریم، بسیار بیشتر از آن سه یا چهار ماده است.

در واقع، یکی از محبوب ترین آب نبات های موجود در بازار – شکلات شیری Hershey’s – حاوی 11 ماده است و دو ماده اول شکر و شیر هستند، نه شکلات یا کره کاکائو.

(میله شکلات شیری هرشی بدون گلوتن در نظر گرفته می شود.)

چگونه گلوتن در شکلات وجود دارد؟
حتی ممکن است شکلات خالص و شیرین نشده حاوی مقداری گلوتن باشد، اگر در معرض آلودگی متقابل گلوتن در برداشت یا فرآوری باشد (به عنوان مثال، اگر دانه های کاکائو بر روی تجهیزاتی که گندم، جو یا چاودار را نیز پردازش می کنند، فرآوری شوند).

متأسفانه، احتمال اینکه شکلات شما حاوی گلوتن باشد بسیار زیاد است – هر چه مواد بیشتری در شکلات شما استفاده شود (یا در کارخانه ای که شکلات شما را می سازد)، خطر آن بیشتر می شود.

واضح است که برخی از محصولات آب نبات شکلاتی حاوی مواد گلوتن هستند – یا به شکل گندم (بیشتر در شیرینی های شکلاتی) یا به شکل مالت جو (یک شیرین کننده محبوب که اغلب در آب نبات استفاده می شود، به ویژه در کریسپی برنج و شیرینی های آسیاب شده).

برای مثال، هرشیز هوپرز هم مالت جو و هم آرد گندم را در دستور پخت خود دارد.

سایر کوکی‌های شکلاتی حاوی مواد گلوتن نیستند، اما در معرض آلودگی متقاطع گلوتن هستند، زیرا در تجهیزات تولیدی مشابه یا در تجهیزات مشابهی ساخته می‌شوند که حاوی گلوتن هستند.

در نظرسنجی من از تولید کنندگان آب نبات، به نظر می رسد این بزرگترین دلیلی است که بسیاری از شکلات ها فاقد گلوتن در نظر گرفته می شوند.