ظروف قلم زنی روی مس که در زمان های قدیم دختر حتما باید جهیزیه می برد

حکاکی چاپ تکنیکی است که از قرن چهاردهم برای تزئین فلز استفاده می شد اما تا اوایل قرن شانزدهم به عنوان یک تکنیک چاپ استفاده نمی شد.

از آن زمان تاکنون، تکنیک‌های اچینگ بر روی ظروف قلم زنی روی مس توسعه یافته و هنرمندان از آن‌ها برای تولید تصاویر و طرح‌های شگفت‌انگیزی استفاده کرده‌اند که قبلاً امکان‌پذیر نبود. اکنون اجازه دهید برخی از این تکنیک های اچ را با جزئیات بیشتری در نظر بگیریم.

فرآیند اچینگ

تکنیک اچ کردن زمین نرم
حکاکی با زمین سخت محبوب ترین تکنیک اچ در طول سال ها بوده است، اما اچ با زمین نرم تکنیکی است که در اواخر قرن 18 و اوایل قرن 19 به یک روند تبدیل شد.

این تکنیک به هنرمند نیاز دارد که یک تکه کاغذ ردیابی را بردارد، که سپس با دقت روی صفحه فلزی زمین قرار می گیرد. سپس هنرمند می تواند طرح یا تصویر را بر روی کاغذ ردیابی بکشد که باعث از بین رفتن زمین روی سطح بشقاب می شود.

از آنجایی که خطوط کشیده شده بر روی زمین بشقاب بسیار نرمتر از تکنیک زمین سخت هستند، کیفیت خطوط بیشتر شبیه مداد می شود.

این همچنین باعث چسبندگی سطح صفحه می شود و به هنرمند اجازه می دهد کاغذ یا حتی برگ ها را روی زمین فشار دهد و در نتیجه تصویر یا طرح را روی برگ ایجاد کند.

هنرمند نلسون داوسون، در قرن بیستم، به طور مرتب از این تکنیک اچ استفاده می کرد، زیرا او عاشق خلق حکاکی های پر جنب و جوش با لمس نرم بود. دیگر هنرمندانی که از این تکنیک اچینگ استفاده کردند، جوئل اوستلین، کاسات، پیسارو و دگا هستند.

تکنیک اچ کردن زمین سخت
این روش محبوب‌تر و مستقیم‌تر حکاکی است که در آن از یک صفحه مسی که با زمین پوشانده شده است برای خراشیدن طرح یا تصویر با استفاده از ابزاری تیز استفاده می‌شود.

سپس این صفحه با اسید پوشانده می شود، که زمین را می خورد و الگو یا تصویر را پشت سر می گذارد. این الگوها جوهر را هنگام اعمال جوهر یا رنگ نگه می دارند.

سپس جوهر از روی صفحه پاک می شود و صفحه روی مقداری کاغذ مرطوب اعمال می شود و تصویر را به کاغذ منتقل می کند و سپس از طریق دستگاه چاپ عبور می کند.